Espai de família

CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES DE CICLE MITJÀ

Aquest petit article pretén donar  informació sobre els canvis i processos que experimenten els nens/es de cicle mitjà, amb l'objectiu de poder entendre millor les seves conductes, actes,.. L’etapa evolutiva de les característiques físiques i psíquiques dels infants entre els 8 i 10 anys s’ha tenir en compte, per entendre la seva evolució en l’aprenentatge, comportament i educació dins i fora de l’escola.
L’educació dels fills/es és un procés continu, que exigeix la nostra dedicació pacient .
Des de la seva entrada en el món escolar, primer canvi sobtat en el seu món, els nens/es passen per diverses etapes de creixement i maduració fins arribar a fer-se adults.
Això exigeix de nosaltres, pares i educadors, l’esforç permanent de comprendre la seva situació, ajudar-los a fer-se persones madures, crítiques, responsables i lliures, respectant la seva llibertat i personalitat.
Per tot això cal estar atents, observar-los i escoltar-los, compartir amb ells la nostra experiència i la seva, dedicar-los el nostre temps per poder descobrir des d’un clima positiu com són, per què són així i què necessiten de nosaltres.
El nen/a de TERCER...
1. Es mostra mogut i espontani.2. Li agraden els esports i jocs de moviment i s’entrega amb entusiasme.3. S’interessa pel món dels adults.4. Sent curiositat per tot i passa sovint d’un tema a l’altre.5. Apareixen les preguntes sobre el tema de la procreació. Cal que els pares les contestin com qualsevol altra doncs si el nen/a ho planteja vol dir que té necessitat de saber.6. Es mostra menys servicial. Quan se li manem tasques, protesta (no s’ha de sortir amb la seva).7. Té necessitat d’afecte i que el felicitin per les feines ben fetes.8. És l’etapa de confirmació de la lectura, el nen/a llegeix més àgilment i és capaç de reflexionar sobre el que llegeix, li agraden els còmics i les revistes.9. Li agrada la televisió però encara li cal la presència d’un adult per poder comentar i valorar el que veu.10. La seva intel·ligència es torna més lògica.11. Té més capacitat de memoritzar. Cal que els ensenyem (pares i mestres) a descobrir                              coses i retenir-les a la memòria.
El procés d’aprendre a aprendre té tres fases: Percebre (hem d’ensenyar al nen/a a informar-se del que no coneix); repetir (cal repetir sovint una mateixa cosa per fixar-la a la memòria) i repàs (passat un temps cal veure què recorda).